گروههای چهارگانه سامد:
- گروه ارتباطات و مشاوره:
اولین سطح و لایة ارتباطی در سامد گروه ارتباطات و مشاوره است. از جمله وظایف این گروه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ارتباط فراگیر و مستمر الکترونیکی با مردم بر محور تکریم ارباب رجوع؛
- مشاوره و راهنمایی به متقاضیان؛
- ثبت، انتقال و انعکاس صحیح و کامل تقاضا؛
- اطلاعرسانی به متقاضیان از پاسخهای داده شده از سوی سازمانها؛
- گروه نظارت و پیگیری:
وظایف این گروه به شرح زیر است:
- ارجاع موارد ثبت شده به سازمانها و ادارات متصل به سامد؛
- پیگیری و نظارت تا حصول نتیجه با رویکرد حل مسئله؛
- ایجاد هماهنگی بین دستگاهها از منظر پاسخگویی؛
- نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی و مدیران از منظر پاسخگویی؛
- شناسایی و انعکاس خلأهای قانونیگریز از پاسخگویی؛
- گروه گزارش گیری:
وظایف این گروه به شرح زیر است:
- تهیه و تنظیم انواع گزارشهای دوره ای (روزانه و ماهیانه و فصلی و سالیانه)؛
- تهیه و تنظیم گزارش های موردی ودستگاهی.
- دسته بندی و تهیه گزارش موارد ثبت شده بر اساس ماهیت (درخواست، شکایت، گزارش ... )
- شناسایی و ریشهیابی مشکلات و ارائة راهکارهای اصلاحی بر اساس پیشنهادات مردم؛
- گروه پشتیبانی و فناوری اطلاعات:
گروه پشتیبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات وظیفة ایجاد هماهنگی لازم در زمینه های الکترونیکی اعم از سخت افزاری و نرم افزاری را به عهده دارد. از جمله مأموریتهای این گروه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- کنترل، مدیریت و توسعة بستر ارتباطات سامد؛
- پشتیبانی و حفاظت از بستر ارتباطی؛
- گسترش بسترهای فناوری اطلاعات سامد در دستگاهها.
- تهیه گزارشات فنی مختلف.